недеља, 27. новембар 2011.

Mirko Babić: Kralja ne čini kralj, nego oni oko kralja

Bard kragujevačkog glumišta, Mirko Babić, koji je na sceni već 40 godina, nedavno je postao i vršilac dužnosti direktora Knjaževsko-srpskog teatra. Tim povodom, posetili smo poznatog glumca i razgovarali sa njim o novoj funkciji, ali i o njegovom glumačkom iskustvu i novim projektima na kojima će raditi. Kakve promene su se desile u pozorištu za ovo kratko vreme od kada ste upravnik i koje su smernice kojih ćete se držati u daljem radu pri upravljanju najstarijim srpskim teatrom?
Velike promene ne događaju se preko noći, ali se preko noći vratio motiv za radom. Osnovna stvar je rad. Sve je u mobilnoj funkciji, ljudi rade punom parom, počev od krojača koji šiju kostime čak i nedeljom, pa do glumaca kojima ni desetočasovne probe sa Nebojšom Bradićem ne padaju teško. Počev od 10. decembra, imaćemo četiri premijere, a igraće se i mjuzikli. Raditi na marketingu i u medijima i zadobiti mladu publiku – to su imperativi. Sadašnji ansambl pozorišta uglavnom sačinjavaju mladi glumci koji će se novim upravljanjem uposliti i afirmisati. Ako mladom glumcu 3-4 godine ne date da igra, niko ne može da mu vrati te izgubljene godine. Glumački temelji dobijaju se samo igranjem, što znam iz sopstvenog iskustva i zato što sam već dugo vremena u trci, mogu da izađem na utakmicu sa bilo kojim glumcem.
Kakva je Vaša saradnja sa rediteljem Nebojšom Bradićem, novim umetničkim direktorom teatra?
Bradić je velemajstor repertoara. Istomišljenici smo. Ne pričamo ni pet minuta, a već smo se dogovorili. Razumemo se gotovo telepatski. Bradić je autoritet na probama i još nisam čuo glumce da se žale, iako rade nekad i po deset sati.
Mirko Babić
Kako Vi lično uklapate obaveze oko vođenja pozorišta i Vaše glumačke zadatke?
Postoji izreka da “kralja ne čini kralj, nego oni oko kralja”, tako da je sve lako kad imate prave ljude oko sebe. Pored Nebojše Bradića, ja sam insistirao da ostane Aca Miloradović koji je neka vrsta operativca, kad izađem i okrenem leđa, da znam kome sam ostavio pozorište. Mnogi prave famu od direktorskog posla. Pozorište zapošljava šezdesetak ljudi i ako su voljni za rad, a jesu, problema nema. Za svaku vrstu mešetarenja i neobavljanja posla na pravi način, slediće sankcije. Što se mojih glumačkih zadataka tiče, kao gost sam u Ateljeu 212 sa predstavom “Plej Popović”, po Aci Popoviću iz skoro svih komada napravljena je kompilacija. Premijera je predviđena za 18. januar, tako da mi se dobro uklapa sa rasporedom u kragujevačkom pozorištu. Sem mene, igraju  Ružica Sokić, Danica Ristovski, Ivan Tomić i Nikola Rakočević, i jako mi je drago što ćemo moji Kragujevčani i ja pokazati beogradskoj publici šta znamo. To je, mislim, prvi put u istoriji da glumac iz unutrašnjosti igra glavnu ulogu u nekom beogradskom pozorištu...
www.kragujevac.co.rs, 26.11.2011. godine

Нема коментара: